Lite tankar om BIK 2013/2014

 
Tänkte köra ett inlägg som sammanfattar läget i BIK-truppen samt mina tankar om eventuella nyförvärv.
Truppen ser i dag ut enligt följande:

Målvakter: 1 (2):Joel Gistedt.

 

Backar: 6 (8): Martin Thelander, Christian Carlsson, Fredrik Ericson, Henrik Larsson, Eddie Larsson., Anton Karlsson. Forwards: 8 (14): Björn Kindahl, Martin Sandgren, Kristofer Näslund, Ponthus Vesterholm, Pathrik Vesterholm, Daniel Wessner, Henrik Björklund, Philip Larsson.

RYKTEN, Spelare in:  Lucas Sandström, f, (Asplöven), Nicklas Heinerö, f, (Huddinge), Kim Karlsson, f, (Tingsryd), Tyler Donati, f, (Vålerenga), Justin Donati, f, (Vålerenga), Johan Nilsson, f, (Lillehammer), Kalle Ekelund, b, (Mora), Jean-Michel Sunnqvist, b, (Olofström).

Spelare ut:  Ken-Andre Olimb, f, (Frölunda).

Klara förluster: Nick Plastino, b, (Örebro), Niklas Arell, b, (Färjestad), Marcus Nilsson, f, (AIK).

Det innebär att BIK behöver fylla upp med följande, en målvakt, två backar och sex forwards.

Enligt följande: målvakt, Andreas Ollikainen eller Emil Kruse gissar jag på. Två nya backar. På forwardssidan antar jag att man vill förlänga med Alexander Wiklund, Ken-André Olimb, Carl Berglund och Fredrik Höggren. Skulle det lyckas krävs bara två nya forwards. Heinerö vet jag är jätteintressant för BIK. Senaste kring Lucas Sandström är att det snarare går åt andra hållet - att han blir mindre intressant. Jag vet dock inte varför, fortfarande lite luddigt där.

Spontant känner jag de två nya backar som ska plockas in bör vara av dignitet. Spelare som varit med på allsvensk nivå tidigare. För att ersätta Arell och Plastino vore det bra med en spelskicklig och en rejäl pjäs.

 

 

Tipsa på: [email protected]

 

/Larsa

 

1 Fredrik:

skriven

Tror tyvärr att Lucas Sandström kräver hög lön, och BIK är inte redo att betala en hög lön för han.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: