Angående BIK inför 13/14

Många är på mig och undrar; vad händer i BIK?
 
Ja, jag skulle vilja säga, men vet verkligen inte.
Många stor utan gällande kontrakt och BIK kommer säkert bra i det tysta.
Med betoning på "i det tysta". Man hör knappt ett ljud om truppen.
 
Här ett svep av de små grejor som jag lyckats få nys om.
 
  • Carl Berglund uppvaktas flitigit från diverse håll.
  • Ken-Andre Olimb har flera elitserieklubbar efter sig.
  • Philip Larsson vill helst stanna i BIK men är ännu inte överens.
  • Målvaktstränaren/materialförvaltaren Micael Andersson och BIK är ganska långt i från varanda i förhandlingarna inför kommande säsong.
  • Jag utgår i från att BIK gör ett försök att få tillbaka Daniel Zaar till nästa säsong. Han har för närvarande juniorkontrakt i Rögle och det återstår att se om Ängelholmslaget ger han ett seniorkontrakt. Ramlar RBK ur serien, vilket mycket talar för nu, borde man göra det.
  • Flera tipsare nämner att BIK av allt att döma kommer att satsa på Emil Kruse som reservmålvakt i stället för Andreas Ollikainen till nästa säsong.
  • BIK tar troligtvis bort sin arm från Adam Björklund och låter honom prova lyckan i en annan klubb på permanent basis.
  • Björn Kindahl är en av de som ser ut att vara närmast att rita på ett nytt kontrakt.
  • Alexander WIklund lär också få ett nytt kontrakt. Där har jag dock inte hört något.
Vad tror och tycker ni själva? Vilka är viktigast att behålla? Bör BIK börja presentera underskrifter snart? Både från egna och nyförvärv.
Jag anser det.
 
/Larsa
1 Mr X:

skriven

Micke blir inte kvar som matrialar/mv tränare det kan jag med 99% säkerhet säga.
Men allt kan hända, innan påsk har det hänt grejer i BIK =)
( för hoppningar på en bra påsk hare)

2 Lisa:

skriven

Intressant läsning! Jag önskar ett inlägg med dina åsikter kring målvaktsfrågan, om man förutsätter att det blir Kruse som blir andra målvakt, vad tycker du om det? :)

3 Fred:

skriven

Många viktiga kuggar, drömmen vore att få behålla 1:a linan med Näslund, Olimb och Björklund.
Calle Berglund ska man absolut göra allt för att behåll, sjukt viktig för laget.

4 TTG:

skriven

Jag anser att det viktigast att knypa ihop stommen i BIK. Cribbe, Tellan, Näsa, Wessner är redan klara. Jag saknar därför Kindahl, Högga och Calle. Om Calle skulle vilja prova lyckan på annat håll, så låt gå. Han är nog den lättaste spelaren att ersätta av dem uppräknade. Ta in Daggen så har vi en fin ersättare.

5 PB:

skriven

Kruse blir bra som backup. Har sett han en hel del i vinter. Han är mycket lugn och placerings säker, så ahn duger gott som andre målis. Men Ollikainen blir väl skriven för BIK också? Han måste hur som helst få spela mer matcher för sin utveckling.

6 Styrbjörn:

skriven

Jag vet faktiskt inte vem dom ska satsa på.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: