BIK-truppen 13/14

Gick in på EliteProspects och kikade på BIK-truppen för nästa säsong.
Den ser ut så här:
Målvakter: 1 (2) Joel Gistedt.
Backar: 5 (8) Martin Thelander, Christian Carlsson, Fredrik Ericson, Henrik Larsson, Eddie Larsson.
Forwards: 5 (14) Martin Sandgren, Kristofer Näslund, Ponthus Vesterholm, Pathrik Vesterholm, Daniel Wessner.

Det finns alltså många vakanser. Många hål att fylla.
Följande spelare tycker jag att BIK ska försöka att förlänga med: Henrik Björklund, Björn Kindahl, Ken-Andre Olimb, Marcus Nilsson, Fredrik Höggren, Alexander Wiklund, Carl Berglund,
Av dessa tror jag att man får svårt att förlänga med både Olimb och Nilsson. Får man kvar en av dessa är det en stor bonus. Övriga tycker jag ser sannorlikt ut att man ska kunna behålla.

På backsidan kan nog Anton Karlsson få chansen att inleda den kommande säsongen som åttondeback. Det har han förtjänat.

Det som behövs plockas in (om man lyckas förlänga med samtliga utan en av Lillis och Olimb).
Då behöver BIK värva en målvakt, vå backar (om Anton tar en plats) samt tre forwards.
Det är inte så stor omsättning egentligen. Jag anser att man ska värva in en målvakt som kan ge Gistedt hårdare konkurrens. Det ansåg inte BIK att Ollikainen kunde göra utgår jag i från i och med den sparsamma istiden.

Vad anser ni om truppen? Vilka vill ni värva in? Personligen tror jag att BIK kan förlänga med Henrik Björklund "tack vare" dennes skadebekymmer.
//Larsa
1 Fred:

skriven

Vore grymt om vi fick behålla Björklund och Olimb, vår första line intakt eftresom Näslund redan är klar.

Håller med "B" plocka hem Johan som ev ersättare för Arell.

Hur ser det ut för Linus Persson ?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: